شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

فولاد هفت

میلگرد استیل 316

میلگرد استیل 316

میلگرد استنلس استیل 316

میلگرد استیل 316

میلگردها انواع گوناگونی دارند مانند میلگرد ساده ، میلگرد جدار و یا میلگرد استنلس استیل که هرکدام مشخصات و کاربرد منحصر به فردی دارند . میلگرد استیل 316 فولاد زنگ نزن آستنیتی حاوی کروم، نیکل و مولیبدن است که موجب فزایش و بهبود خواص مکانیکی ، استحکام در دمای بالا و همچنین مقاومت به خوردگی خوبی  نسبت به میلگرد استیل 304 شده است.

میلگرد استیل 316

اکثرا آن را به عنوان گرید ضد زنگ غذایی یا گرید دریایی می شناسند. میلگرد استیل 316 یا میلگرد استیل ۱٫۴۴۰۱، برای پروژه هایی که در معرض خوردگی مواد شیمیایی و اسیدهای زیادی هستند، و یا پروژه های دریایی از مقاومت به خوردگی بسیار خوبی برخوردار است، به همین دلیل امروزه خرید  میلگرد استنلس استیل 316 بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

میلگرد استیل 316L حاوی کربن کمتری است به همین دلیل هنگام جوشکاری مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

میلگرد استیل

میلگردهای استیل یا همان میلگرد ضد زنگ یکی از محبوب ترین محصولات فولادی به شمار می رود و در سه دسته استیل بگیر، استیل نگیر و استیل نسوز تولید و روانه بازار مصرف می گردد.
از کاربردهای این محصول می توان به صنایع نفت و پتروشیمی و صنایع غذایی اشاره کرد.

میلگرد استیل بگیر

میلگرد استنلس استیل بگیر شامل سه دسته گرید 410، 420 و 430 بوده که هریک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و باید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب نمایید.
میلگردهای گرید 410 سختی و استحکام بالایی داشته ولی در برابر خوردگی چندان مقاومت خوبی را از خود نشان نمی دهند.
با این حال میلگرد استیل گرید 420 مقاومت زیادی در برابر خوردگی داشته و در ساخت وسایلی که نیاز به مقاومت بالای خوردگی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. گرید استیل 430 نیز بسیار براق بوده و بیشتر در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد استیل نگیر

میلگردهای این دسته به دلیل خواص فوق العاده، کاربرد بیشتری در صنعت و ساختمان سازی دارند. میلگردهای استیل 304، 316 و 321 در دسته استیل های نگیر قرار دارند که به دلیل وجود کروم در ترکیبشان جذب آهنربا نمی شوند.
میلگرد استیل 304 مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و در مصارفی که نیاز به مقاومت بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین میلگرد استیل 316 بیشتر در محیط های دریایی به کار رفته و میلگرد استیل 321 به دلیل قابلیت جوش پذیری بالایی که دارد در کاربردهایی که نیاز به جوشکاری می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد استیل نسوز

این دسته از استیل ها مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و میلگرد استیل 310 و 309 را شامل می شوند.
کاربرد میلگرد استیل
استفاده در صنایع غذایی به عنوان همزن
استفاده در تولیدات گاز، نفت و پتروشیمی
استفاده در تولیدات روغن
محیط های خورنده مثل دریا
پل ها، اسکله ها، لنگرها، مخزن های تصفیه فاضلاب
استفاده در محیط هایی که بازسازی و تعمیر آن ها بسیار سخت و پرهزینه می باشد

میلگرد استیل ترانس

میلگردهای آجدار استیل در پروژه های ساخت و ساز  و تولید قطعات صنعتی کاربردهای زیادی دارد . میلگرد خام به صورت آجدار  و بدون آج وارد بازار میشود اما چند مدل میلگرد استیل ترانس  توزیع میشود که در خدمات مونتاژ و خطوط دقیق بکار برده میشود .

انواع این میلگردهای که در آلیاژ 201 ، 304 و 316 اغلب تولید میشوند عبارتند از :  میلگرد  ترانسمیسیون ، میلگرد ترانس دو پولیش و  تک پولیش

تولید شافت با میلگرد استیل

شافت نوعی استوانه است که برای انتقال نیرو در تجهیزات صنعتی بکار برده میشود . شافت میتواند از فولاد کم کربن و کربن بالا تولید شود اما در برخی موارد نوع آلیاژ در تولید آن اهمیت بالایی دارد .

میلگرد استنلس استیل برای تولید برخی شافت ها استفاده میشود . شافت هایی که در صنایع غذایی ، محیط های درگیر با مواد خورنده و برخی موارد که نیاز به سنگ کاری بسیار دقیق 0.005 میلیمتر اعمال میشود بایستی از استنلس استیل تولید شوند .

البته امروزه با پوشش دهی سطح به روش تنگستن ، متال اسپری یا پلاسما  و آبکاری سخت میتوان لایه پوششی مناسبی ایجاد کرد منتها کارخانجات ترجیح میدهند که آلیاژ را مناسبت انتخاب کنند.

کاربرد میلگرد استیل در صنایع غذایی

کارخانجات صنایع غذایی در تولید اتصالات و قطعات از استیل ضد زنگ استفاده میکنند و این به دلیل خواص مکانیکی آلیاژ است که زنگ نزن بوده و در محیط هایی که مواد شوینده ، آب و سایر مایعات و مواد اسیدی با آن در تماس است مقاومت خوبی نشان میدهد .

از این رو در رعایت اصول بهداشتی بایستی در لوله و اتصالات و شیرآلات استنلس استیل بکار گرفته شود . بسیاری از اتصالات و قطعات نازل و…. سایر اتصالات سفارشی و  میله های رابط و  بیشتر قطعاتی که حول محور ماشین کاری میشود  از میلگرد استیل 304 یا 316 تولید میگردند .

کاربرد میلگرد استیل در  تولید پیچ و مهره

پیچ و مهره های استیل یکی دیگر از کاربردهای میلگرد است . با اینکه بیشتر پیچ و مهره های نرم و خشک از فولاد معمولی یا فولاد سخت شده تولید میشوند اما همچنان در محیطی که پیچ و مهره ها استفاده میشوند اگر حساسیت محیطی به رطوبت و زنگ آهن وجود داشته باشد ، نیاز ما به استلنس استیل نیز دیده میشود .

میلگردهای استیل در تولید پیچ و مهره ها برای محافظت از متریال در برابر زنگ آهن ، مقاومت به هرز شدن قله های رزوه ، قابلیت محکم  تر شدن پیچ ها  و قابلیت باز شدن مجدد بدون قفل شدگی پیچ مورد استفاده قرار میگیرند .

مقاومت در برابر خوردگی

به طور کلی استیل ۳۱۶ در محیط های جوی و کلریدی دارای مقاومت بیشتری نسبت به ورق استیل 304 است به همین دلیل قیمت میلگرد استیل ۳۱۶ بیشتر از میلگرد استیل 304 است.

این استیل در برابر اسید سولفوریک، هیدروکلریک، استیک، فرمیک و تارتاریک مقاومت خوبی از خود نشان داده است. همچنین در برابر آب آشامیدنی با حدود 1000 میلی گرم کلرید در دمای محیط مقاوم محسوب می شود.

همچنین استیل 316 در استانداردها به عنوان گرید دریایی نیز شناخته می شود ولی باید در نظر گرفت که  در آب های دریایی گرم نباید استفاده شود زیرا دیده شده است که در بسیاری از محیط های دریایی گرم یک لایه خوردگی به رنگ قهوه ای در سطح استیل 316 تشکیل شده است، که این معمولا با شکاف و سطح خشنی همراه است.

مقاومت در برابر حرارت

میلگرد استیل 316 می تواند تا حدود 925 درجه سانتی گراد حرارت را به صورت یکنواخت و حدود 870 درجه سانتی گراد را به صورت متناوب بدون اکسید شدن تحمل کند.

اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم باشد ، استفاده مداوم از 316 در محدوده دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود .

گرید ۳۱۶L در برابر رسوب کاربید مقاوم تر است و می تواند در دماهای بالاتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از گرید ۳۱۶H  در محیط هایی که فشار بالا نیز وجود دارد، بدلیل استحکام بالاتر استفاده می شود و گاهی اوقات برای مکان های کاربردی که حاوی ساختار و فشاری بالاتر از دمای حدود 500 درجه سانتیگراد است، استفاده می شود.

جوشکاری میلگرد استیل ۳۱۶

میلگرد استیل ۳۱۶ قابلیت جوش پذیری فوق العاده با تمام روش های استاندارد همجوشی، هم با فلز پرکننده و هم بدون فلز پرکننده را داراست.

بخش های سنگین جوش داده شده در گرید 316 پس از جوشکاری برای حداکثر مقاومت خوردگی نیاز به جوشکاری مجدد دارند.اما این برای استیل 316L نیاز نیست.

بدلیل میزان نیکل بالای استیل 316 و بمنظور جلوگیری از ترک گرم و تشکیل فاز فریت، سرعت قوس جوش می بایست کم باشد. جهت جوشکاری استیل 316 و  316L معمولا از فیلر 316L استفاده می شود.

قیمت میلگرد استیل 316

قیمت میلگرد استیل 316 بر چند اساس بستگی دارد که شامل قیمت روز دلار در ایران ، نوسان قیمت جهانی آهن آلات ، نوسانات بازار آهن در ایران ، می باشد ، شرکت فولاد هفت ویژن این اطمینان را به شما میدهد که میلگرد استیل 316 را با بهترین قیمت بازار ایران می توانید تهیه کنید.

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

راهنمای خرید

پس از استعلام و بررسی قیمت محصول توسط شما با توجه به لیست قیمت قرار داده شده در سایت، کارشناسان فروش فولاد7  ، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش شما را در به صورت پيش فاكتور به اطلاع شما می‌رساند.

چند نکته در هنگام خرید

 تمامی میلگردهای فولادی با آنالیز و بررسی دقیق توسط آزمایشگاه های معتبر کشور در حضور کارشناسان ما و شما مشتری گرامی ارائه می شود.با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان فولاد7  در تماس باشید

Call Now Buttonاستعلام قیمت