شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

فولاد هفت

لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی از لوله های فولادی می باشد که دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشد و در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. این لوله ها کاملا ضد زنگ بوده و از این رو به آن ها stainless می گویند.

لوله استیل صنعتی در دو نوع درزدار و بدون درز تولید و به بازار عرضه می شود. لوله استیل بدون درز، لوله استیل درزدار، لوله های استیل ویژه صنایع غذایی و شیر از انواع لوله های استنلس استیل صنعتی می باشند.

این لوله ها دارای کیفیت بالا در ساخت می باشند و آنالیزهای و تست های مختلفی بر روی ان ها انجام گرفته است و از مواد اولیه با کیفیت بالا بهره می برند.

لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی در سایزها و ضخامت های مختلفی تولید می شود و در طول های 6 متری و 3 متری وجود دارد. همچنین آلیاژهای مختلفی در تولید این لوله استفاده می شود، آلیاژ 301 و آلیاژ 304 از آن جمله است.

همچنین این لوله در رده های 10، 20، 40 و 80 وجود دارد. لوله استیل در تمامی غلظت های کاستیک و دماهای بالای 65 درجه سانتی گراد دچار خوردگی نخواهد شد. این لوله در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

لوله استیل صنعتی

این نوع لوله استیل صنعتی مقاومت بالایی نیز در برابر اکسیداسیون دارد و فلزات دیگری که با این لوله در تماس هستند بر روی آن تاثیری نمی گذارند.

وجود عنصر کروم باعث خاصیت ضد زنگ بودن این لوله ها می گردد، بدین صورت که این عنصر بعد از واکنش با اکسیژن هوا تشکیل اکسید کروم را می دهد و لایه ای را بر روی استیل به وجود می آورد که این لایه باعث فاصله افتادن بین استیل و هوا می شود و از زنگ زدن آن جلوگیری می کند. وجود عناصری مانند مولیبدن و نیکل این خاصیت را افزایش می دهد و استیل مرغوبتری را به وجود می آورد.

لوله استیل صنعتی

این لوله استیل صنعتی به بخش های مختلفی تقسیم می گردد ، که از مهمترین آنها ، عبارتند از :

  • لوله درزدار
  • لوله بدون درز
  • لوله های نسوز

و با توجه به فشار هایی که لوله های استیل صنعتی تحمل می کنند ، دارای ضخامت های متفاوتی هستند که به چند مورد آن در ذیل اشاره می شود :

  • رده ۱۰
  • لوله رده ۴۰
  • لوله رده ۸۰
  • لوله رده ۱۶۰
  • لوله رده XSS

منظور از رده ، در اصل همان ضخامت لوله هاست که با عنوان ( رده ) یا به اصطلاح لاتین ( SCH که مخفف SCHEDULE ) است ، عنوان می شود . و لازم به ذکر است که رده های ذکر شده ، در صنایع بسیار پر کاربرد است .

ای لوله ها دارای قطر بیرونی ۱۱/۸ است که تا ۳۰ اینچ هم تولید می شود .

 

لوله استیل صنعتی

 

 

گرید های مختلف لوله استیل صنعتی

  • لوله استیل صنعتی ۳۰۴
  • لوله استیل صنعتی ۳۱۶ ( ضد اسید )
  • لوله استیل صنعتی ۳۲۱ ( ضد سایش )
  • لوله استیل صنعتی ۳۰۹ ( نسوز )
  • لوله استیل صنعتی ۳۱۰ ( نسوز )

 

لوله استیل صنعتی 304

لوله استیل صنعتی 304 یکی از پرکاربردترین فولادهای زنگ نزن می باشد که در دسته فولادهای زنگ نزن آستنیتی قرار می گیرد. از جمله متریال های به کار رفته در آن کربن، کروم، نیکل و منیزیم می باشد.

کربن باعث ایجاد مقاومت، کروم سبب انعطاف پذیری و نیکل باعث جلوگیری از زنگ زدگی آن می شود. به طور کلی این لوله ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و برودت دارند. همین ویژگی ها سبب شده از این محصول در ساخت حفاظ و نرده های استیل در محیط های مرطوب استفاده گردد.

304 هم در دماهای بالا و هم در دماهای پایین مقاومت به خوردگی و استحکام بالایی دارند اما اگر ممکن است در محیط موردنظر خوردگی بین گرانولی (نوعی خوردگی است که در آن مرز مواد بیشتر از داخل آن خورده می شوند.) رخ دهد و یا خاصیت جوش پذیری بهتر مهم می باشد بهتر است از 304L استفاده شود که میزان درصد کربن آن پایین تر می باشد.

 

لوله استیل صنعتی

 

کاربرد لوله استیل صنعتی 304

304 به علت مقاومت در برابر خوردگی و حرارت در صنایع معدنی، دارویی و شیمیایی، غذایی و لبنی و همچنین به عنوان مخزن برای مایعات و جامدات کاربرد دارند.

لوله استیل صنعتی 309

لوله صنعتی استیل 309 و 309S در دسته فولاد های زنگ نزن آستنیت کروم – نیکلی می باشند. این گریدها مقاومت بالایی در برابر خوردگی و حرارت و همچنین استحکام بالا در دماهای مختلف دارند. آلیاژ 309S درصد کربن کمتری نسبت به 309 دارد که این امر سبب جوش پذیری بیشتر این آلیاژ شده است. این آلیاژ غیرمغناطیسی بوده اما در حین کار سرد اندکی مغناطیسی می گردد.

 

کاربرد لوله استیل صنعتی 309

مقاومت در برابر خوردگی آلیاژهای 309 و 309S باعث شده در محیط های دریایی و دارای نمک بسیار بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. از آنها برای انتقال اسید های معدنی، اسید های آلی و غیره نیز استفاده می شود.

مقاومت در برابر حرارت این آلیاژ ها حدود 1093 درجه سانتی گراد است اما نباید برای سرویس های متناوب در دماهای بالاتر از 982 درجه سانتی گراد استفاده کرد.

از این آلیاژ ها برای ساخت قطعات صنعتی، تجهیزات شیمیایی و پالایشگاهی، دیگ های بخار و مبدل های حرارتی و غیره استفاده می شود.

 

لوله استیل صنعتی 310

لوله استیل صنعتی 310، همانند سایر آلیاژهای آستنیتی دارای خواص شکل پذیری و جوش پذیری مناسب برای محیط های با دمای بالا می باشد. این آلیاژ ها می توانند دماهای بالاتر از 1150 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و همچنین دارای چقرمگی خوبی نیز هستند. تنها تفاوت آلیاژ 310 و 310S درصد کربن کمتر آلیاژ 310S می باشد.

کاربرد لوله استیل صنعتی 310

از این آلیاژ برای ساخت لوله ها، قطعات صنعتی، الکترو ها و سیم جوش ها، مبدل های حرارتی و غیره استفاده می شود.

 

لوله استیل صنعتی 316

لوله استیل صنعتی 316 نیز از دسته فولاد های زنگ نزن آستنیتی است که عنصر اصلی آن مولیبدن می باشد. ویژگی های این آلیاژ مشابه 304 است با این تفاوت که 316 در دماهای بالا قوی تر است.

مقاومت در برابر خوردگی این آلیاژ در محیط های اسیدی و دارای نمک مخصوصا محیط های همچون دریاها بسیار بالا می باشد.آلیاژ 316L آلیاژی با درصد کربن پایین تر است.

کاربرد استنلس استیل 316

آلیاژهای 316 و 316L نسبت به آلیاژ های 304 و 304L مقاومت در برابر خوردگی بیشتری از خود نشان می دهند. این آلیاژ ها مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی دارند از این رو از آنها در صنایع سلولزی و تولید کاغذ، نساجی و غیره نیز استفاده می کنند.

 

تفاوت لوله استنلس استیل 304 و 316

لوله استیل صنعتی گرید 304 حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است در صورتی که استیل گرید 316 دارای 16 درصد کروم و 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است.

استیل 316 به دلیل داشتن 2 درصد مولیبدن در محیط هایی که نمک و مواد اسیدی وجود دارد مقاومت به خوردگی بیشتری دارد.

 گرید 304L  و 316L ، استنلس استیل کم کربن (Low carbon) می باشند و میزان کربن آنها کمتر از حالت های بدون L می باشد که مناسب برای جوشکاری در محیط های خورنده و دمای جوشکاری بالای 450 درجه سانتی گراد می باشد.

لوله استیل صنعتی

 

 

لوله استنلس استیل داپلکس

استیل داپلکس یک فولاد زنگ نزن دوجزئی با ساختارآستنیتی-فریتی است. این دسته علاوه بر دارا بودن ویژگی فولادهای زنگ نزن آستنیتی از خصوصیات فولاد های ضدزنگ فریتی نیز برخوردار هستند. داشتن درصد کروم بالا، مولیبدن و نیتروژن باعث شده این دسته مقاومت به خوردگی بسیار قابل توجهی نسبت به سایرین داشته باشند.

کاربرد لوله استنلس استیل داپلکس

داپلکس به عنوان مناسب ترین گزینه در برابر محیط های خورنده سولفیدی و کلرایدی می باشد. از این رو از آنها برای چاه های نفت و گاز با سیال خورنده و گاز ترش استفاده می شود. این آلیاژ فقط تا دمای 316 درجه سلسیوس توان تحمل حرارت دارد. از استیل داپلکس برای تولید لوله های خطوط انتقال و تیوب استفاده می شود. هم چنین برای ساخت مبدل های حرارتی و محیط های دارای آب شور و اسیدی مناسب است.

لوله استیل صنعتی 201

لوله استیل صنعتی 201 از پرکاربردترین آلیاژها در بین لوله های استنلس استیل می باشد. مقاومت این گروه در برابر خوردگی و زنگ زدگی خصوصا در محیط های مرطوب نسبت به سایرین بسیار کم تر است زیرا در ساخت آن ازکروم و نیکل کمتری استفاده می شود.
کاربردها

از این گروه بیشتر برای ساخت لوله های استیل دکوراتیو و تجهیزات مورد نیاز برای لوازم منزل استفاده می شود.

لوله استنلس استیل بدون درز

برای ساخت لوله های استنلس استیل بدون درز (مانیسمان) معمولا از سری 300 استفاده می شود. این سری شامل گرید های 304،321،310 و استیل داپلکس می باشد. این لوله از حرکت مواد استیل بر روی سطح یک استوانه ی تو خالی تولید می شود. این لوله ها هیچ گونه درزجوشی روی سطح خود ندارند.

لوله استنلس استیل درزدار

برای ساخت این نوع لوله نیز مانند نمونه قبلی ازسری  300 استفاده می گردد. این لوله ها شامل گرید 304 و316 می باشد. لوله های درزدار را از جوش دادن ورق های استیل برش خورده به یکدیگر می سازند. از این رو فشار کمتری نسبت به لوله های استیل مانیسمان تحمل می کنند.

لوله استنلس استیل نرده

پرمصرف ترین لوله برای حفاظ و نرده راه پله و .. این گروه از لوله های استیل می باشند. برای ساخت این لوله ها از آلیاژ 201 و 304 استفاده می کنند.

از آلیاژ 304 استفاده بیشتری می کنند زیرا متریال تشکیل دهنده آن به گونه ای است که دچار خوردگی و زنگ زدگی در محیط های مرطوب نمی شود. این لوله ها دارای ضخامت و قطرهای متفاوتی بوده و غالبا دارای قطر بیرونی 16، 25 و 38 میلی متر می باشند.

لوله های استیل نرده عموما درزدار بوده و دارای سطح براق و صیقلی می باشد. این لوله ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشند. اغلب لوله های نرده ای که از سری آلیاژ های 201 برای ساخت آنها استفاده می شود در طراحی دکوراسیون و فضای داخلی کاربرد دارند.

لوله استیل طلایی

ساخت این لوله نیز مانند استیل معمولی است با این تفاوت که رنگ آن نقره ای نمی باشد. این رنگ ثابت بوده و با گذر زمان تغییر درآن رخ نمی دهد. اغلب دو آلیاژ 304 و 201 در ساخت این لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر در کار های تزئینی و دکوراتیو از آنها استقبال می شود.

لوله استنلس استیل نسوز

همانطور که از اسم این نوع لوله ها پیداست از آنها در محیط هایی با حرارت و دمای بالا استفاده می شود. از جمله مهم ترین استیل های نسوز استیل 321 و 310 می باشند که استیل نسوز 321 برای دمای حدود 960 درجه سانتی گراد و استیل نسوز 310 برای دمای بالای 1000 درجه سانتی گراد کاربرد دارند. برای ساخت این محصول علاوه بر کروم و نیکل، از مولیبدن و تیتانیوم نیز استفاده می شود.

لوله استنلس استیل سبک

این لوله ها اغلب دارای ضخامت کمی بوده و معمولا تا 2 اینچ می باشند. این لوله ها را در ضخامت های 0.5، 0.6، 0.7، 0.8 و 1 میلیمتر می سازند. این لوله ها به لوله استیل جوشی نیز معروف اند.

کاربرد لوله استنلس استیل

این محصول در صنایع مختلف کاربرد دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صنایع پتروشیمی
  • سیستم آبرسانی
  • ساخت حفاظ
  • ساخت نرده های استیل
  • سیستم تصفیه آب
  • سیستم تصفیه فاضلاب
  • پالایشگاه نفت
  • سیستم انتقال گاز و نفت
  • کارخانجات فراوری دارو
  • کارخانجات فراوری مواد غذایی
  • فشرده سازی هوا
  • انتقال آب دریا

 

مزایای استفاده از لوله استنلس استیل

  • مقاومت حرارتی بالا
  • مقاومت به خوردگی بالا در آب و هوای مرطوب و آب دریا
  • عدم تغییر شکل
  • عدم تغییر رنگ
  • ضد زنگ
  • قابل بازیافت
  • طول عمر و دوام بالا
  • کاهش هزینه نگهداری

 

علت ضد زنگ بودن لوله های استنلس استیل

استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ حاوی کروم، آهن، سیلیکون، کربن، منگنز و همچنین مقدار زیادی مولیبدن و نیکل است. عناصر نام برده خصوصا کروم تمایل زیادی به اکسید شدن دارند، در نتیجه با اکسیژن هوا و آب واکنش داده و و یک لایه نازک اکسیدی تشکیل داده که همچون محافظ عمل کرده و از زنگ زدگی و خوردگی لوله جلوگیری می کند.

بنابراین لوله استنلس استیل به دلیل تعامل اکسیژن و عناصر آلیاژی سازنده آن خاصیتی پیدا می کند که اصطلاحا به آن ضد زنگ می گویند. بیشترین نقش را در این امر عنصر کروم ایفا می کند که در حدود 11 درصد در آلیاژ استنلس استیل وجود دارد و در صورت آسیب یا خراش پیدا کردن، مجددا بازیابی نشده و لوله دچار خوردگی می شود.

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

راهنمای خرید

پس از استعلام و بررسی قیمت محصول توسط شما با توجه به لیست قیمت قرار داده شده در سایت، کارشناسان فروش فولاد7  ، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش شما را در به صورت پيش فاكتور به اطلاع شما می‌رساند.

چند نکته در هنگام خرید

 تمامی میلگردهای فولادی با آنالیز و بررسی دقیق توسط آزمایشگاه های معتبر کشور در حضور کارشناسان ما و شما مشتری گرامی ارائه می شود.با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان فولاد7  در تماس باشید

Call Now Buttonاستعلام قیمت