شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

دسته بندی محصولات

فولاد هفت

شرکت فولاد هفت ویژن شماره ثبت : ۴۰۱۴۸۵

فولاد هفت

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310 از گونه های فولاد زنگ نزن آستنیتی متوسط کربن می باشد که خواص بسیار مناسبی را در دمای زیاد به نمایش می گزارد. به همین علت در طبقه فولاد‌های نسوز قرار دارد.

میلگرد استیل 310

این آلیاژ، در مکان هایی که به مقاومت به خورده شدن و اکسیداسیون در دمای زیاد نیاز است، کارایی دراد.
فولادهای ضد زنگ در بازار با نام استیل معروف اند.

خواص مکانیکی میلگرد استیل 310 به شرح زیر می باشد:

مقاومت کششی: 520 مگاپاسکال

مدول الاستیسیته یا مدول یانگ: 200 گیگاپاسکال

سختی ویکرز: 225 HV

310S نسخه کم کربن این آلیاژ است که برای سهولت در ساخت استفاده می‌شود. 310H (UNS S31009) اصلاح با کربن بالا است که برای مقاومت در برابر خزش افزایش یافته است. در بیشتر موارد اندازه دانه و محتوای کربن صفحه می‌تواند هر دو مورد نیاز 310S و 310H را برآورده کند. آلیاژ میلگرد استیل 310 را می‌توان به راحتی با روش های استاندارد ساخت کارخانه جوش داده و فرآوری کرد.

این آلیاژها به خاطر وجود مقادیر بالای عناصر آلیاژی مثل کروم و نیکل، خواص مقاوم بودن به خورده شدن خوبی را ارائه می کند. فولادهای زنگ نزن را می شود براساس گونه ریزساختار آن‌ها در 4 طبقه کلی آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی و داپلکس قرار داد.

از میان  گونه های آلیاژهای استیل، استیل آستنیتی پر مصرف ترین است. آلیاژهای سری 200 و 300 در طبقه فولادهای آستنیتی می باشند. این دو دسته از نظر خواص مغناطیسی، معمولا نگیر بوده و مقاومت به خوردگی قابل قبولی نیز از خود به نمایش می گذارند و گفتنی است استفاده از لوله مانیسمان همراه این محصولات می تواند بازدهی مناسبی از خود به نمایش بگذارد.

مقاطع فولادی ساخته شده از گونه های فولادهای ضد زنگ، از انواع زیادی برخورمی باشد. همینطور با توجه به خاصیتی که ارائه می دهند، بازه زیادی از کارایی را در صنایع گوناگون دارند.

از پرمصرف ترین این مقاطع می شود به ورق استنلس استیل اشاره داشت که در لول های گوناگون مثل استیل 304، 316، 321 ، 310  و … در بازار وجود دارند. میزان عناصر آلیاژی و درنتیجه خاصیت هرکدام از این آلیاژها گوناگون بوده و در تاثیر این دلایل، قیمت ورق استیل در آلیاژهای گوناگون نیز متغیر می باشد.

مشخصات استیل 310 چیست؟

آلیاژهای میلگرد استنلس استیل 310  در گونه های متفاوتی در بازار هستند. انتخاب هر کدام از این آلیاژها مستلزم این است که دانایی درباره خواص آن‌ها داشت تا آلیاژ درست را برای مصرف مورد نظرتان انتخاب کنید و گفتنی است که می شود در کنار این محصول از لوله استیل نیز بهره مناسبی برد.

ترکیب شیمیایی استیل 310 چگونه است؟

میزان عناصر آلیاژی موجود در ترکیب آلیاژهای استیل، مشخص کننده خاصیت آن و درنتیجه مصارف آن خواهد بود. میزان کربن وجود داشته در استیل 310، ماکسیموم 0.25 درصد، مقدار کروم آن بین 24 تا 26 درصد و میزان نیکل آن 19 تا 22 درصد است. میزان زیاد کروم و مقدار متعادل نیکل در این آلیاژ باعث شده تا استحکتم بالایی در مقابل خورده شدن از خود نمایش دهد.

میزان کربن در ترکیب شیمیایی گونه کم کربن میلگرد استیل 310 ، ماکسیموم 0.08 درصد و در استیل 310 پرکربن، بین 0.04 تا 0.1 درصد می باشد.

میلگرد استیل 310 در واقع همان شمش آلیاژ استیل می باشند که برای مصارف خاصی مانند شفت استیل لوله غیر سایز استیل بکار می رود.

مقاومت در برابر خوردگی

آلیاژ میلگرد استیل 310 برای سرویس در محیط‌های خورنده مرطوب طراحی نشده است. محتوای کربن بالا، که برای افزایش خواص خزشی وجود دارد، تأثیر مضری بر مقاومت به خوردگی آبی دارد. این آلیاژ پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در دماهای بالا مستعد خوردگی بین دانه ای است. با این وجود، آلیاژ 310 به دلیل محتوای کروم بالا (25%) نسبت به اکثر آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت، در برابر خوردگی مقاوم‌تر است.

محتوای بالای کروم (25٪) و سیلیکون (0.6٪) آلیاژ 310 باعث می‌شود که در اکثر محیط‌های در حال سرویس در برابر خوردگی دمای بالا مقاوم تر شود. دمای عملیاتی در زیر ذکر شده است. این آلیاژ به خوبی آلیاژ 600 (UNS N06600) یا آلیاژ 800 (UNS N08800) در اتمسفرهای احیا، نیتروژن دهی یا کربن دهی عمل نمی‌کند، اما در این شرایط عملکرد بهتری از فولادهای ضد زنگ مقاوم در برابر حرارت دارد.

جوشکاری

میلگرد استیل 310 را می‌توان به راحتی توسط اکثر فرآیندهای استاندارد از جمله TIG، PLASMA، MIG، SMAW، SAW و FCAW جوش داد.

از کاربردهای میلگرد فولاد نسوز 310 می توان به استفاده از آنها در مخازن تحت فشار و دمای بالا، ظروف حمل مواد شیمیایی، قطعات در معرض خوردگی در دمای بالا نظیر پاتیل های حمام نمک و… اشاره کرد. همچین در صنایع زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • مهندسی خطوط لوله
  • صنایع دریایی
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت نفت و گاز
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی گیاه
  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت برق
  • هوافضا
  • صنایع فرآوری مواد غذایی

قیمت میلگرد استیل 310

همانطور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، میل­گرد یکی از مقاطعی است که از فولاد زنگ نزن ساخته شده است و کاربردهای متنوعی دارد. فولاد استنلس استیل به عنوان یک گروه خاص از آلیاژ ها شناخته شده است؛ که علاوه بر داشتن آهن و کربن در ساختار خود، مقدار زیادی از عنصرهای آلیاژی مانند نیکل و کروم هم در آن وجود دارد.به علت نوسانات بازار برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل 310 با شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

جهت خرید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید

راهنمای خرید

پس از استعلام و بررسی قیمت محصول توسط شما با توجه به لیست قیمت قرار داده شده در سایت، کارشناسان فروش فولاد7  ، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش شما را در به صورت پيش فاكتور به اطلاع شما می‌رساند.

چند نکته در هنگام خرید

 تمامی میلگردهای فولادی با آنالیز و بررسی دقیق توسط آزمایشگاه های معتبر کشور در حضور کارشناسان ما و شما مشتری گرامی ارائه می شود.با توجه به نوسانات بازار، برای اطمینان از قیمت نهایی محصول، با کارشناسان فولاد7  در تماس باشید

Call Now Buttonاستعلام قیمت